Sunday 5 November 2017

How To Value Aksjeopsjoner For Estate Skattemessig


Gaver: Spar på eiendomsskatt med overførbare aksjeopsjoner Når du dør, vurderer skattemyndighetene hele eiendommen din som eiendom, som skatt kan skyldes. Inkludert i dette er verdien av eventuelle faste, men uutnyttede aksjeopsjoner. En søyle med eiendomsplanlegging er overføring av eiendeler som sannsynligvis vil verdsette i verdi, for eksempel aksjeopsjoner, utenfor kontrollen lenge før du dør. Skattefritaket i 2016 var 5,45 millioner for ugifte skattebetalere (10,9 millioner for giftige skattebetalere), og i 2017 er det 5,49 millioner for ugifte skattebetalere (10,98 millioner for giftige skattebetalere). I henhold til American Taxpayer Relief Act of 2012 er den årlige skattefritakelsen indeksert for inflasjon, og beløp over fritakstærskelen beskattes til 40 (for detaljer, se en artikkel i Forbes). Eiendomsplanlegging har blitt stadig vanskeligere: Føderale skatt og skattesatser har svingt. Gaveavgift og mange statsskatter fortsetter til tross for midlertidig føderal eiendomskatt opphevelse. Mange tror at loven vil forandre for å forhindre opphevelse av eiendomsskatt. En søyle med eiendomsplanlegging er overføring av eiendeler som sannsynligvis vil verdsette i verdi, for eksempel aksjeopsjoner, utenfor kontrollen lenge før du dør. De er da ikke en del av din skattepliktig eiendom. Selvfølgelig får IRS fortsatt sitt bite et sted. Gavekortregler gjelder når du foretar overføringen, og andre avgifter skyldes når dine overtakere utøver alternativene. Men du trenger ikke å være en matematikkveiviser for å forstå at verdien for gaveskatt vil bli mye lavere enn verdien år senere for eiendomsskatt hvis selskapets aksjekurs har høy grad verdsatt. Vi har sett noen imponerende illustrasjoner av regnskapsførende og finansielle rådgivende firmaer av eiendomsplanleggingsfordelene som nettverksverdige ledere kan oppnå ved å overføre opsjoner. Forutsatt at dine transfereer utnytter opsjonen når aksjekursen har om lag doblet, og overtakene er ledere, er nettoværdien til dem (etter å ha tatt hensyn til skatteforpliktelsen din) om lag fire ganger nettoverdien de ville ha mottatt hvis du hadde ikke overført alternativet. Men som forklart nedenfor har IRS gjort banen til å overføre alternativer komplekse. I tillegg legger beslutningen om overføring opp andre personlige spørsmål for å svare. Hva er overførbare alternativer, og hvordan jobber de? I 2017 kan du gi årlige skattefrie gaver på 14.000 i året (28.000 for ektepar). Overførbare opsjoner er ikke-kvalifiserte aksjeopsjoner (NQSOs) som du kan gi til bestemte tillatte personer eller enheter hvis selskapets børsplan tillater slike overføringer. Tillatte overtakere inkluderer vanligvis familiemedlemmer, tillit til familiemedlemmer eller begrenset partnerskap, eller andre enheter eid av familiemedlemmer. Ved et enkelt alternativ overføring til et familiemedlem, overfører du et fast alternativ til et barn, barnebarn eller annen arving. Overføringen av det opptjente alternativet behandles som en ferdig gave for gaveskatt. I 2017 kan du generelt gi årlige gaver på opptil 14.000 (gifte par 28.000) til hver gjengjeld. Eventuelle gaver som overskrider disse samlede årlige grenser, går i mot levetidskattens ekskludering. Hvis overføringer av opsjoner overstiger denne levetidsgrensen, må gaveskatt ved overføring betales. Familiemedlemmet er eieren av opsjonen og bestemmer når han skal utøve opsjonen. Men slutten av ansettelsen forkorter vanligvis opsjonsperioden, selv om opsjonen holdes av overtakeren. Når familiemedlemmet overtakeren utnytter opsjonen, betaler du (ikke familiemedlemmet) den ordinære inntektsskatten på spredningen mellom utøvelsen og markedsprisen, som med enhver NQSO-øvelse. Selvfølgelig, hvis du ikke trenger penger, reduserer denne skattebetalingen din eiendom ytterligere. Din fortrolige familiemedlemsoperatør mottar deretter aksjene uten inntektsskatt, uten ytterligere gave - eller eiendomsskatt på opsjonene, og med en skattegrunnlag som er lik aksjekursen på tidspunktet for trening. Familiebegrensede partnerskap, tillit og velgørenhetsorganisasjoner Som overførere I stedet for å gi muligheter til familiemedlemmer, foretrekker mange ledere å gi dem tillit til familiemedlemmer, for eksempel GRAT (Grant). I tillegg kan ledere overføre opsjoner til et familiebegrenset partnerskap i bytte for aksjeselskapsinteresser og deretter gi de begrensede partnerskapsinteresser til familiemedlemmer. Både tillit og familiebegrensede partnerskap kan gi deg muligheter til å strukturere gaven nærmere dine ønsker. I tillegg kan disse kjøretøyene være strukturert for å gi noen verdsettelsesfordeler ved å redusere gaveavgiften som skal betales. Det er generelt ikke økonomisk klokt å overføre alternativer til veldedige organisasjoner. Ved å overføre opsjoner til veldedighetsorganisasjoner gir du en eiendel når verdien er antagelig lav og dermed kun kan ta et veldedig fradrag for verdien på det tidspunktet. Når velgörenheten utøver alternativet, forblir du ansvarlig for inntektsskatten på spredningen. Hvis du ønsker å overføre alternativer til veldedige organisasjoner, legg til tilstrekkelige forhold på gaveen til alternativet slik at det ikke vil bli vurdert som en ferdig gave til opsjonen utøves. På den måten vil inntektsskatten du blir trukket med ved trening bli kompensert av det veldedige fradraget for gaven. Securities and Exchange Commission (SEC) tillater ikke øvelser av veldedige organisasjoner av overførte alternativer som skal registreres under forenklet Form S-8 for ytelsesplaner. Et mer omfattende registreringsskjema vil være nødvendig. Din bedrift kan derfor beslutte å forby deg fra å overføre alternativer til veldedige organisasjoner. Verdipapir-, skatt - og regnskapsprosesser Vurder den økonomiske ulempen. Vanligvis er verdipapir-, skatte - og regnskapsprosessene blitt løst for overføring av ikke-godkjente opsjoner til familiemedlemmer, tillit til familiemedlemmer og familiebegrensede partnerskap. SEC har endret sine skjemaer slik at offentlige selskaper kan registrere aksjene mottatt ved utøvelse av overførbare alternativer av familiemedlemmer, tillit til familiemedlemmer og familiebegrensede partnerskap. SEC endret tilsvarende sin regel for private selskapsaktieplaner. IRS er mindre samarbeidsvillig om du kan lage en ferdig gave med nonvested alternativer. IRS var opptatt av at ledere overførte alternativer nesten umiddelbart etter bevilgning da de hadde liten verdi, slik at ledere kunne gi en fordel av betydelig fremtidig verdi ved liten kostpris. Dette førte til IRS Revenue Ruling 98-21. som forklarer hvordan opsjoner må være knyttet til overføringen for å være en ferdig gave. Verdsettelse for gjeldsskatteformål kan således ikke fastslås før opsjonene gjelder, men ikke alle eksperter er enige med denne avgjørelsen. Du pådra deg deretter gjeldsskatt på verdien av opsjonen på tidspunktet for opptjeningen, noe som sannsynligvis vil være mye høyere enn ved overføring av opsjonen. Derfor venter de fleste ledere på å overføre alternativer til de er etablerte, når de er mer sikre på verdien for gaveskatt. Valuing alternativer er ikke en mekanisk prosess. Ulike valgverdimodeller benyttes. (Se IRS Revenue Ruling 98-34.) Incentive stock options (ISOs) er ikke overførbare. Men dette betyr ikke generelt at de ikke kan overføres, men ved overføring blir de til NQSOer og mister ISO-skattefordeler. Ti beslutninger og trinn for å overføre aksjeopsjoner Hvis du bestemmer deg for å overføre opsjoner for eiendomsplanlegging, gjør du følgende: Kontroller at aksjeopsjoner er overførbare. Dersom opsjonene ikke er overførbare, foreslå kompensasjonskomiteen til styret eller en annen daglig leder med ansvar for aksjeutligning som planen eller bevilgningen endres. Bestem den aktuelle opsjonsoperatøren. Du vil nok gjøre et barn, barnebarn eller annen arving svært velstående. Gaver til enkeltpersoner kommer uten strenger og kan brukes når og hvor den personen bare bestemmer seg. Husk: Overtakeren bestemmer ved tidspunktet for trening når du vil gjenkjenne vanlig inntekt. Tenk på fordelene med tillit og familiebegrensede partnerskap. slik som muligheten til å legge noen begrensninger på bruken av midlene de mottar ved utøvelsen av opsjonene og salget av aksjen. Kjør tallene med dine finansielle rådgivere. ved hjelp av ulike forutsetninger på selskapets aksjekursvekst. Se om du vil spare betydelige skattepenger ved å presentere alternativer nå for å rettferdiggjøre å gi kontroll over dem. Det kan hende du må betale gaveskatt på det tidspunktet de overførte alternativene overføres. Dine rådgivere bør se på om det fortsatt kan være bedre for deg å betale denne gaveavgiften ved overføring av alternativene enn for boet ditt til å betale skatt på alternativene som kunne ha blitt overført. Vurder nåværende gaveskatt i forhold til forventet eiendomsskatt på tidspunktet for din død. (Husk at flere besparelser kan oppstå ved for eksempel å bruke et begrenset partnerskap.) Bestem verdsettelsen av alternativet for gaveskatt. Verdsettelse på gavetidspunktet, i forhold til prognosene for eiendomsskatt ved døden, ligger til grunn for den økonomiske avgjørelsen du må gjøre om å overføre alternativene. Noen selskaper stiller til rådighet for sine ledere en opsjonsvurdering, så det er konsistens blant ledere om verdsettelsen av deres opsjoner. Forstå den økonomiske ulempen. Hvis markedsprisen på selskapets aksjer ikke overstiger opsjonsutnyttelseskursen (dvs. undervannsalternativer), vil opsjonene ikke bli utøvd. Du kan ikke gjenopprette gaveavgiftene eller de juridiske og regnskapsgebyrene som er involvert i denne transaksjonen. Selvfølgelig, hvis du overfører undervannsalternativer, vil de generelt ha en svært lav verdi for gaveskatt, og gevinsten vil bli dine arvinger dersom prisen senere stiger. Overfør først brukte alternativer. Husk at IRS ikke anser en overføring for å være en ferdig gave til alternativet vester. For å unngå verdsettelse overraskelser, er det generelt å foretrekke å overføre etablerte opsjoner. Du vil da vite gjengjeldsimplikasjonene på overføringstiden, i stedet for å vente på å avgjøre gjeldsskattenes virkninger når opsjonene utgjør. Planlegg for skatteplikt ved utøvelsen av opsjonen. Når overtakeren utnytter opsjonen, er du ansvarlig for inntektsskatten på spredningen mellom markeds - og utøvelseskurs. Din bedrift vil holde tilbake eller få fra deg de riktige inntektsskattene. Noen selskaper krever at ledere ikke overfører en prosentandel av opsjonene som et middel for å sikre at de resterende opsjonene kan utøves for å tilfredsstille inntektsskatt, eller ta andre tiltak for å sikre at midlene vil være tilgjengelige. Tenk på forgreninger og oppfatninger knyttet til overføringer (for eksempel vil alternativene telle med tanke på retningslinjer for bedriftseierskap). For proxy kompensasjon formål, vil overførte alternativer generelt fortsatt bli regnet som din. Ikke glem § 16 regler for ledende ansatte og styremedlemmer. Når du overfører opsjonene til en GRAT, rapporterer du dette indirekte, fordelaktige eierskapet av en GRAT på ledere eller styremedlemmer. Avsluttede gaver må rapporteres, men utsatt rapportering på slutten av året på skjema 5 er generelt tilgjengelig. (Frivillig tidlig rapportering på skjema 4 er tillatt i tabell II med transaksjonskode G.) Vanligvis blir ikke bona fide gaver behandlet som salg for 16 (b) gjengjeldsreguleringsregelen (dvs. Susan Daley er en partner med advokatfirmaet Perkins Coie i Chicago. Denne artikkelen ble publisert utelukkende for innhold og kvalitet. Hverken Susan eller hennes firma kompenserte oss i bytte for utgivelsen. Innholdet er gitt som en pedagogisk ressurs. MyStockOptions skal ikke holdes ansvarlig for eventuelle feil eller forsinkelser i innholdet, eller handlinger som er tatt i tillit til det. Copyright copy 2000-2017 myStockPlan, Inc. myStockOptions er et føderalt registrert varemerke. Vennligst ikke kopier eller utdrag denne informasjonen uten uttrykkelig tillatelse fra myStockOptions. Kontakt redaktørmystockoptions for lisensiering av informasjon. For å finne ut hvor mye du kan trekke fra for eiendom du bidrar med, må du først bestemme sin rettferdige markedsverdi på datoen for bidraget. Rettferdig markedsverdi. Virkelig markedsverdi (FMV) er den prisen eiendommen selger for på det åpne markedet. Det er prisen som vil bli avtalt mellom en villig kjøper og en villig selger, uten at det blir nødvendig å handle, og begge har rimelig kunnskap om de aktuelle fakta. Hvis du begrenser bruken av eiendom du donerer, må FMV gjenspeile denne begrensningen. Hvis du gir brukt klær til Frelsesarmen, vil FMV være den prisen som typiske kjøpere faktisk betaler for klær av denne alderen, tilstand, stil og bruk. Vanligvis er slike gjenstander verdt langt mindre enn det du betalte for dem. Hvis du donerer land og begrenser bruken til landbruksformål, må du verdsette landet til sin verdi for landbruksformål, selv om det ville ha en høyere FMV hvis den ikke var begrenset. Faktorer. Ved å gjøre og støtte verdsettelsen av eiendommen er alle faktorer som påvirker verdien relevante og må vurderes. Disse inkluderer: Kostnaden eller salgsprisen på varen, Salg av sammenlignbare egenskaper, Erstatningskostnader og meninger fra eksperter. Disse faktorene diskuteres senere. Se også tabell 1 for et sammendrag av spørsmål å spørre etter hvert som du vurderer hver faktor. Bidragsdato. Vanligvis er datoen for et bidrag datoen da overføringen av eiendommen finner sted. Lager. Hvis du leverer, uten noen betingelser, et behørig påtegnet lagerbevis til en kvalifisert organisasjon eller til en agent for organisasjonen, er datoen for bidraget leveringsdato. Hvis sertifikatet sendes og mottas via vanlig post, er det datoen for utsendelse. Hvis du leverer sertifikatet til en bank eller megler som opptrer som din agent eller til det utstedende firmaet eller dets agent, for overføring til organisasjonens navn, er datoen for bidraget datoen aksjen overføres på bøkene i selskapet . Alternativer. Hvis du gir et valg til en kvalifisert organisasjon for å kjøpe fast eiendom, har du ikke gitt et veldedig bidrag til organisasjonen utøver alternativet. Innskuddets størrelse er FMV av eiendommen på den dagen opsjonen utøves minus utøvelseskursen. Du gir et alternativ til et lokalt universitet, som er en kvalifisert organisasjon, for å kjøpe fast eiendom. Under opsjonen kunne universitetet til enhver tid kjøpe eiendommen i løpet av en 2-års periode for 40.000. FMV av eiendommen på datoen opsjonen er gitt er 50.000. I det følgende skatteår utøver universitetet muligheten. FMV av eiendommen på datoen alternativet utøves er 55.000. Derfor har du gjort et veldedighetsbidrag på 15.000 (55.000, FMV, minus 40.000, utøvelseskursen) i skatteåret alternativet utøves. Bestemme fair markedsverdi Bestemme verdien av donert eiendom ville være en enkel sak hvis du bare kunne stole på faste formler, regler eller metoder. Vanligvis er det ikke så enkelt. Ved bruk av slike formler, etc., resulterer det sjeldent i en akseptabel bestemmelse av FMV. Det er ingen enkelt formel som alltid gjelder når du bestemmer verdien av eiendommen. Dette er ikke å si at en verdsettelse bare er gjetning. Du må vurdere alle fakta og omstendigheter knyttet til eiendommen, for eksempel dets ønskelighet, bruk og knapphet. For eksempel bør donerte møbler ikke vurderes til en viss fast rente, for eksempel 15 av kostnaden for nye bytte møbler. Når møblene er bidratt, kan det være ute av stil eller i dårlig stand, og derfor ha liten eller ingen markedsverdi. På den annen side kan det være et antikk, hvis verdi ikke kunne bestemmes ved å bruke noen formel. Kostnad eller salgspris på den donerte eiendommen Kostnaden for eiendommen til deg eller den faktiske salgsprisen mottatt av den kvalifiserte organisasjonen, kan være den beste indikasjonen for FMV. Men fordi forholdene i markedet endres, kan kostnaden eller salgsprisen på eiendommen ha mindre vekt dersom eiendommen ikke ble kjøpt eller solgt rimelig nær bidragsdatoen. Kostnaden eller salgsprisen er en god indikasjon på eiendomsverdien dersom: Kjøpet eller salgene fant sted nær verdsettelsesdatoen i et åpent marked. Kjøpet eller salget var på 8220 armlengde, 8221. Kjøperen og selgeren visste alt relevant Fakta, Kjøperen og selgeren måtte ikke opptre, og markedet endret seg ikke mellom kjøps - eller salgsdato og verdsettelsesdato. Tom Morgan, som ikke er forhandler i edelstener, kjøpte et utvalg av perler for 5000 fra en promotor. Promotoren hevdet at prisen var 8220 engros 8221 selv om han og andre forhandlere gjorde lignende salg til liknende priser til andre personer som ikke var forhandlere. Promotoren sa at hvis Tom holdt edelstenene i mer enn ett år og deretter ga dem til veldedighet, kunne Tom kreve et veldedig fradrag på 15.000, som ifølge promotoren ville være verdien av edelstenene på tidspunktet for bidraget. Tom ga edelstenene en kvalifisert veldedighet 13 måneder etter å ha kjøpt dem. Salgsprisen for disse perlene hadde ikke endret seg fra kjøpsdatoen til den dagen han donerte dem til veldedighet. Det beste beviset på FMV avhenger av faktiske transaksjoner og ikke på noe kunstig estimat. De 5.000 som er ladet Tom og andre er derfor det beste beviset på den maksimale FMV av perlene. Betingelser for kjøp eller salg. Vilkårene for kjøp eller salg bør vurderes ved fastsetting av FMV dersom de påvirker prisen. Disse vilkårene inkluderer eventuelle restriksjoner, forståelser eller pakter som begrenser bruk eller disposisjon av eiendommen. Økningsgrad eller reduksjon i verdi. Med mindre du kan vise at det var uvanlige omstendigheter, antas det at økningen eller reduksjonen i verdien av din donerte eiendom fra kostnaden din har vært til en rimelig pris. For tidsjusteringer kan en vurderer vurdere publiserte prisindekser for informasjon om generelle prisutviklinger, byggekostnader, varekostnader, verdipapirer og kunstverk solgt på auksjon i armlengdesalg. Bill Brown kjøpte et maleri for 10.000. Tretten måneder senere ga han det til et kunstmuseum, og hevdet et veldedig fratrekk på 15 000 på sin selvangivelse. Vurderingen av maleriet bør inneholde informasjon som viser at det var uvanlige omstendigheter som rettferdiger en 50 verdiøkning for 13 måneders regning som holdt eiendommen. Våpenlengde tilbud. Et tilbud på armlengder for å kjøpe eiendommen nær verdsettelsesdatoen kan bidra til å bevise verdien dersom personen som gjorde tilbudet var villig og i stand til å fullføre transaksjonen. For å stole på et tilbud, bør du kunne vise bevis på tilbudet og det spesifikke beløpet som skal betales. Tilbud om å kjøpe eiendom annet enn det donerte elementet, vil bidra til å bestemme verdien dersom den andre eiendommen er rimelig lik den donerte eiendommen. Salg av sammenlignbare eiendommer Salgsprisene på eiendommer som ligner den donerte eiendommen er ofte viktige for å bestemme FMV. Vekten som skal gis til hvert salg, avhenger av følgende. Graden av likhet mellom eiendommen solgt og donert eiendom. Salgstidspunktet 8212 var det nær verdsettelsesdatoen. Omstendighetene i salget, hvorav det var i armlengden med en kunnskapsrik kjøper og selger, uten å måtte handle. Betingelsene i markedet der salget ble produsert, ble uvanlig oppblåst eller deflatert. Den sammenlignbare salgsmetoden for verdsettelse av eiendommer forklares senere under verdsettelse av ulike typer eiendom. Mary Black, som ikke er en bokhandler, betalte en promoter 10.000 for 500 eksemplarer av en enkelt utgave av en moderne oversettelse av Bibelen. Promotoren hadde hevdet at prisen var betydelig mindre enn 8220-prisen på 8221, og ga henne en erklæring om at bøkene hadde en total salgsverdi på 30.000. Promotoren ga henne beskjed om at hvis hun holdt biblene i mer enn 1 år og deretter ga dem til en kvalifisert organisasjon, kunne hun kreve et veldedighetsfradrag for 8220-detaljhandelens 8221-pris på 30.000. Tretten måneder senere ga hun alle biblene til en kirke som hun valgte fra en liste levert av promotoren. På tidspunktet for hennes donasjon solgte grossistforhandlere tilsvarende mengder bibler til allmennheten for 10.000. Bibelens FMV er 10.000, prisen der tilsvarende mengder bibler ble solgt til andre på tidspunktet for bidraget. Fakta er de samme som i eksempel 1, bortsett fra at promotoren ga Mary Black et annet alternativ. Promotoren sa at hvis Mary ville ha et veldedighetsavdrag innen 1 år etter kjøpet, kunne hun kjøpe 500 bibler til 8220 retail 8221 prisen på 30.000, betale bare 10.000 i kontanter og gi et løfte om de resterende 20.000. Rektor og renter på notatet vil ikke være forfalt i 12 år. Ifølge promotoren kunne Mary innen 1 år etter kjøpet gi biblene til en kvalifisert organisasjon og kreve hele 30.000 utsalgsprisen som et veldedig bidrag. Hun kjøpte Biblene under det andre alternativet og 3 måneder senere ga dem til en kirke, som vil bruke bøkene til kirkeformål. På tidspunktet for gaven solgte promotoren lignende bibelperlering for enten 10.000 eller 30.000. Forskjellen mellom de to prisene var utelukkende etter kjøperens skjønn. Promoteren var en villig selger for 10.000. Derfor er verdien av Marys bidrag fra Biblene 10 000, hvor mye like mange bibler kunne kjøpes fra promotoren av medlemmer av allmennheten. Erstatningskostnad Kostnaden ved å kjøpe, bygge eller produsere eiendom som ligner på donert vare, bør vurderes ved fastsetting av FMV. Det må imidlertid være et rimelig forhold mellom erstatningskostnaden og FMV. Erstatningskostnaden er beløpet det ville koste å erstatte det donerte varen på verdsettelsesdagen. Ofte er det ingen sammenheng mellom erstatningskostnad og FMV. Hvis tilbudet av den donerte eiendommen er mer eller mindre enn etterspørselen etter det, blir erstatningskostnaden mindre viktig. For å fastslå erstatningsprisen på den donerte eiendommen, finn den estimerte erstatningsprisen på 8220 ny. 8221 Deretter trekke fra denne figuren et beløp for avskrivninger på grunn av den fysiske tilstanden og forældelsen av den donerte eiendommen. Du bør kunne vise forholdet mellom avskrivet erstatningskostnad og FMV, samt hvordan du ankom 8220 estimerte utskiftningskostnader ny. 8221 Ekspertvurderinger Vanligvis er vekten til en sakkyndig mening om saker som ektheten til en mynt eller et kunstverk, eller den mest lønnsomme og beste bruken av et fast eiendom, avhengig av kunnskapen og kompetansen til ekspert og grundigheit som oppfatningen støttes av erfaring og fakta. For en sakkyndig mening å fortjener mye vekt, må faktaene støtte oppfatningen. For ytterligere informasjon, se Appraisals senere. Tabell 1. Faktorer som påvirker FMV uvanlige markedsforhold Salgsprisen på eiendommen selv i en armlengdetransaksjon i et åpent marked er ofte det beste beviset på verdien. Når du stoler på salg av sammenlignbare eiendommer, må salget ha vært gjort i et åpent marked. Hvis disse salgene ble gjort i et marked som var kunstig støttet eller stimulert for ikke å være virkelig representativt, vil prisene som salget ble gjort ikke indikere FMV. For eksempel viser ikke likvidasjonssalgspriser vanligvis FMV. Også salg av lager under uvanlige omstendigheter, som salg av småpartier, tvunget salg og salg i et begrenset marked, kan ikke representere FMV. Utvelgelse av sammenlignbar salg Bruke salg av sammenlignbare eiendommer er en viktig metode for å bestemme FMV for donert eiendom. Imidlertid avhenger mengden av vekt gitt til et salg av graden av likhet mellom de sammenlignbare og de donerte egenskapene. Graden av likhet må være nær nok slik at denne salgsprisen ville vært tatt hensyn til av rimelig velinformerte kjøpere eller selgere av eiendommen. Du gir en sjelden, gammel bok til din tidligere høyskole. Boken er en tredje utgave og er i dårlig stand på grunn av manglende bakdeksel. Du oppdager at det var et salg for 300, nær verdsettelsesdatoen, av en første utgave av boken som var i god stand. Selv om innholdet er det samme, er bøkene likevel ikke like på grunn av de forskjellige utgavene og deres fysiske tilstand. Lite hensyn vil bli gitt til salgsprisen på 300 eiendommen av kunnskapsrike kjøpere eller selgere. Fremtidige hendelser Du kan ikke vurdere uventede hendelser som skjer etter at du har donert eiendom til å gjøre verdsettelsen. Du kan bare vurdere de fakta som er kjent på gavetidspunktet, og de som kunne forventes rimelig på tidspunktet for gaven. Du gir jordbruksareal til en kvalifisert veldedighet. Overføringen gir at moren din har rett til alle inntekter og full bruk av eiendommen for hennes liv. Selv om moren din dør 1 uke etter overføringen, er verdien av eiendommen på datoen den er gitt nåverdien, med forbehold om livsrente som estimert fra aktuarmessige tabeller. Du kan ikke ta et høyere fradrag fordi veldedigheten mottok full bruk og besittelse av landet kun 1 uke etter overføringen. Bruke tidligere hendelser for å forutsi fremtiden En vanlig feil er å stole for mye på tidligere hendelser som ikke reflekterer sannlig fremtidig inntjening og FMV. Du gir alle dine rettigheter i et vellykket patent til din favoritt veldedighet. Rekordene dine viser at før verdsettelsesdatoen var det tre trinn i inntekts patents historie. For det første var det en rask vekst i inntekt da oppfinnelsen ble introdusert. Så var det en periode med høy inntjening da oppfinnelsen ble utnyttet. Endelig var det en nedgang i inntektene da konkurrerende oppfinnelser ble introdusert. Hele historien over inntektene kan være relevant for å estimere fremtidig inntjening. Imidlertid må takseren ikke stole for mye på scenen med rask vekst i inntjening eller høy inntjening. Markedsforholdene på disse tider representerer ikke tilstanden på markedet på verdsettelsesdagen. Det som er mest signifikant er utviklingen i nedgang i inntekt opp til verdsettelsesdagen. For mer informasjon om donasjoner av patenter, se Patent, senere. Verdivurdering av ulike typer eiendom Dette avsnittet inneholder informasjon om å bestemme FMV for vanlige typer donert eiendom. For mer informasjon om vurderinger, se Vurderinger senere. Husholdningsvarer FMV av brukte husholdningsvarer, for eksempel møbler, hvitevarer og sengetøy, er vanligvis mye lavere enn prisen betalt når det er nytt. Slike brukte eiendommer kan ha liten eller ingen markedsverdi på grunn av sin slitte tilstand. Det kan være ute av stil eller ikke lenger nyttig. Du kan ikke ta fradrag for husholdningsvarer donert etter 17. august 2006, med mindre de er i god stand eller bedre. En husholdningsvare som ikke er i god stand eller bedre som du tar fradrag på mer enn 500 krever en kvalifisert vurdering. Se Fradrag over 500 for visse klær eller husholdningsartikler. seinere. Hvis eiendommen er verdifull fordi den er gammel eller unik, se diskusjonen under malerier, antikviteter og andre gjenstander av kunst. Brukt klær Brukte klær og andre personlige varer er vanligvis verdt langt mindre enn prisen du betalte for dem. Verdivurdering av klær er ikke egnet til faste formler eller metoder. Prisen som kjøperne av brukte gjenstander faktisk betaler i brukte klærforretninger, for eksempel forsendelses - eller butikkbutikker, er en indikasjon på verdien. Du kan ikke ta fradrag for klær donert etter 17. august 2006, med mindre det er i god stand eller bedre. Et klær som ikke er i god stand eller bedre som du tar fradrag på mer enn 500 krever en kvalifisert vurdering. Se Fradrag over 500 for visse klær eller husholdningsartikler. seinere. For verdifulle pels eller veldig dyre kjoler kan en Form 8283 sendes med selvangivelsen. Smykker og edelstener Smykker og edelstener er av en slik spesialisert natur at det nesten alltid er nødvendig å få en vurdering av en spesialisert smykkerappraiser. Vurderingen bør blant annet beskrive stilen på smykker, kutt og innstilling av perlen, og om det er nå på mote. Hvis ikke i mote, bør muligheten for å ha eiendommen omformet, recut eller reset rapporteres i vurderingen. Stenene farger, vekt, kutt, glans og feil bør rapporteres og analyseres. Sentimental personlig verdi har ingen effekt på FMV. Men hvis smykker var eid av en berømt person, kan verdien øke. Malerier, antikviteter og andre gjenstander av kunst Ditt fradrag for bidrag av malerier, antikviteter og andre gjenstander av kunst, skal støttes av en skriftlig vurdering fra en kvalifisert og anerkjent kilde, med mindre fradraget er 5000 eller mindre. Eksempler på informasjon som skal inkluderes i vurderinger av kunstobjekter8212malerier spesielt8212ar senere funnet under kvalifisert vurdering. Kunst verdsatt til 20.000 eller mer. Hvis du krever et fradrag på 20.000 eller mer for kunstgaver, må du legge ved en fullstendig kopi av den signerte vurderingen til retur. For individuelle gjenstander som er verdsatt til 20 000 eller mer, må et bilde av en størrelse og kvalitet som viser objektet, helst et 8 x 10 tommers fargebilde eller en fargegennomsynthet ikke mindre enn 4 x 5 tommer, på forespørsel. Kunst verdsatt til 50.000 eller mer. Hvis du donerer et kunstverk som har blitt vurdert på 50 000 eller mer, kan du be om en erklæring om verdien for det aktuelle elementet fra IRS. Du må be om uttalelsen før du sender innmeldingen som rapporterer donasjonen. Din forespørsel må inneholde følgende. En kopi av en kvalifisert vurdering av varen. Se kvalifisert vurdering, senere. En 2500 sjekk eller postanvisning som skal betales til Internal Revenue Service for brukeravgiften som gjelder for din forespørsel om en, to eller tre gjenstander. Legg til 250 for hvert element over tre. Et fullført skjema 8283, seksjon B. Plasseringen av IRS-territoriet som har eksamensansvar for retur. Hvis forespørselen mangler viktig informasjon, vil du bli varslet og gitt 30 dager for å gi den manglende informasjonen. Send forespørselen din til: Internal Revenue Service OBS: Art Evaluation (C: AP: ART) P. O. Boks 27720 McPherson Station Washington, DC 20038 Tilbakebetalinger. Du kan trekke din forespørsel om en erklæring om verdi til enhver tid før den utstedes. Imidlertid vil ikke IRS refundere brukeravgiften hvis du gjør det. Hvis IRS avviser å utstede en erklæring om verdi i interesse for effektiv skatteadministrasjon, vil IRS refundere brukeravgiften. Autentisitet. Autentisiteten til donert kunst må bestemmes av takseren. Fysisk tilstand. Viktige elementer i verdsettelsen av antikviteter og kunst er fysisk tilstand og omfanget av restaurering. Disse har en signifikant effekt på verdien og må rapporteres fullt ut i en vurdering. En antikk i skadet tilstand, eller mangler 8220 originale messing, 8221 kan være verdt mye mindre enn et lignende stykke i utmerket stand. Kunstutviklere. Mer vekt vil vanligvis bli gitt til en vurdering utarbeidet av en person som spesialiserer seg på type og prisklasse av kunsten som vurderes. Enkelte kunstforhandlere eller taksere spesialiserer seg for eksempel i gamle mestere, moderne kunst, bronseskulptur, etc. Deres meninger om ektheten og ønsken om slik kunst vil vanligvis bli gitt mer vekt enn meninger fra mer generaliserte kunstforhandlere eller taksere. De kan rapportere nyere sammenlignbare salg for å støtte sin mening. For å identifisere og finne eksperter på unike spesialiserte gjenstander eller samlinger, kan du kanskje bruke den nåværende Official Museum Directory av American Association of Museums. Det viser museer både etter stat og etter kategori. For å hjelpe deg med å finne en kvalifisert taksator for donasjonen din, kan du ønske å spørre en kunsthistoriker ved en nærliggende skole eller direktør eller kurator for et lokalt museum. De gule sidene viser ofte spesialiserte kunst - og antikvitetsforhandlere, auksjonsherrer og kunstverkere. Du kan kanskje finne en kvalifisert taksator på Internett. Du kan også kontakte forhandlerforeninger for veiledning. Samlinger Siden mange typer hobbysamlinger kan være gjenstand for en veldedig donasjon, er det ikke mulig å diskutere alle mulige samleobjekter i denne publikasjonen. Mest vanlige er sjeldne bøker, autografer, sports memorabilia, dukker, manuskripter, frimerker, mynter, våpen, fonografposter og naturhistoriske gjenstander. Mange av verdsettelsens elementer som gjelder malerier og andre gjenstander av kunst, diskutert tidligere, gjelder også for diverse samlinger. Referansemateriale. Publikasjoner som er tilgjengelige for å hjelpe deg med å finne ut verdien av mange typer samlinger, inkluderer kataloger, forhandlere prislister og spesialiserte hobby tidsskrifter. Når du bruker en av disse prisguider, må du bruke den nåværende utgaven på bidragsdatoen. Disse kildene er imidlertid ikke alltid pålitelige indikatorer for FMV og skal støttes av andre bevis. For eksempel kan en forhandler selge en vare for mye mindre enn det som er vist på en prisliste, spesielt etter at varen har vært usolgt i lang tid. Prisen en vare som selges for i en auksjon, kan ha vært resultatet av en rigget salg eller bare en budgivende duell. Bedømmeren må analysere referansematerialet, og gjenkjenne og foreta justeringer for villedende oppføringer. Hvis du donerer en verdifull samling, bør du få en vurdering. Hvis donasjonen din synes å være av liten verdi, kan du muligens gjøre en tilfredsstillende verdsettelse ved hjelp av referansemateriale tilgjengelig på en stat, by, høyskole eller museumsbibliotek. Stempel samlinger. De fleste biblioteker har kataloger eller andre bøker som rapporterer utgiverens estimat av verdier. Vanligvis vises to prisnivåer for hvert stempel: prisen poststemplet og prisen ikke poststemplet. Stempelhandlere kjenner generelt verdien av sine varer og er i stand til å utarbeide tilfredsstillende vurderinger av verdifulle samlinger. Myntsamlinger. Mange kataloger og annet referansemateriale viser forfatterne eller utgiverens oppfatning av verdien av mynter på eller nær publiseringsdatoen. Som mange andre samlerobjekter avhenger verdien av en mynt på etterspørselen etter den, dens alder og dens sjeldenhet. En annen viktig faktor er myntenes tilstand. For eksempel er det en stor forskjell i verdien av en mynt som er i mint stand og en lignende mynt som bare er i god stand. Kataloger oppretter vanligvis en kategori for mynter, basert på deres fysiske tilstand8212mint eller uncirculated, ekstremt fint, veldig bra, bra, veldig bra, bra, rettferdig eller poor8212 med en annen verdivurdering for hver kategori. Bøker. Verdien av bøker bestemmes vanligvis ved å velge sammenlignbart salg og justere prisene i henhold til forskjellene mellom det sammenlignbare salget og varen som blir evaluert. Dette er vanskelig å gjøre og, bortsett fra en samling av liten verdi, bør gjøres av en spesialisert taksator. Innenfor den generelle kategorien av litterær eiendom er det forhandlere som spesialiserer seg på enkelte områder, for eksempel Americana, utenlandsk import, bibler og vitenskapelige bøker. Beskjeden verdi av samlingen. Hvis samlingen du donerer er av beskjeden verdi, uten å kreve en skriftlig vurdering, kan følgende informasjon hjelpe deg med å bestemme FMV. En bok som er veldig gammel, eller veldig sjelden, er ikke nødvendigvis verdifull. Det er mange bøker som er svært gamle eller sjeldne, men som har liten eller ingen markedsverdi. Bokens tilstand. Betingelsen til en bok kan ha stor innflytelse på verdien. Samlere er interessert i ting som er i fin, eller i det minste god, tilstand. Når en bok har en manglende side, en løs binding, tårer, flekker eller ellers er i dårlig stand, blir verdien betydelig senket. Andre faktorer. Noen andre faktorer i verdsettelsen av en bok er den slags bindende (lær, klut, papir), sidekanter og illustrasjoner (tegninger og fotografier). Samlere vil vanligvis ha første utgaver av bøker. Men på grunn av endringer eller tillegg er andre utgaver noen ganger verdt så mye som eller mer enn den første utgaven. Manuskripter, autografer, dagbøker og lignende. Når disse elementene er håndskrevne, eller i det minste signert av kjente personer, er de ofte etterspurt og verdifulle. Skriftene av ukjente kan også være av verdi hvis de er av uvanlig historisk eller litterær betydning. Det er vanskelig å bestemme verdien av slikt materiale. For eksempel kan det være en stor forskjell i verdi mellom to dagbøker som ble holdt av en berømt person som ble holdt i barndommen og den andre i en senere periode i sitt liv. Bedømmeren bestemmer en verdi i disse tilfellene ved å bruke kunnskap og vurdering til forhold som sammenlignbare salg og forhold. Signaturer. Signaturer, eller sett med signaturer, som ble kuttet fra brev eller andre papirer, har vanligvis liten eller ingen verdi. Men komplette sett med signaturene til amerikanske presidenter er etterspurt. Biler, båter og fly Hvis du donerer en bil, en båt eller et fly til en veldedig organisasjon, må dens FMV bestemmes. Enkelte kommersielle firmaer og handelsorganisasjoner publiserer månedlige eller sesongbestemte guider for ulike regioner i landet, som inneholder fullstendige forhandlersalgspriser eller forhandlerens gjennomsnittlige priser for de siste modellårene. Prisene er rapportert for hver merke, modell og år. Disse veiledningene gir også estimater for justering for uvanlig utstyr, uvanlig kjørelengde og fysisk tilstand. Prisene er ikke 8220 offisielle, 8221 og disse publikasjonene anses ikke som en vurdering av en bestemt donert eiendom. Men de gir ledetråder for å gjøre en vurdering og foreslå relative priser for sammenligning med nåværende salg og tilbud i ditt område. Disse publikasjonene er noen ganger tilgjengelige fra offentlige biblioteker eller hos en bank, kredittforening eller finansselskap. Du kan også finne prisinformasjon om brukte biler på Internett. Et akseptabelt mål for FMV av en donert bil, båt eller fly er et beløp som ikke overstiger prisen som er oppført i en brukt prisveiledning for bruktbiler for et privat festsalg, ikke forhandlersalgsverdi, av et lignende kjøretøy. Imidlertid kan FMV være mindre enn det beløpet hvis kjøretøyet har motorproblemer, kroppsskader, høy kjørelengde eller noen form for overdreven slitasje. FMV av et donert kjøretøy er det samme som prisen som er oppført i en brukt bilprisveiledning for en privat festsalg bare hvis veilederen viser en salgspris for et kjøretøy som er samme fabrikat, modell og år, solgt i samme område, i samme tilstand, med samme eller lignende alternativer eller tilbehør, og med samme eller lignende garantier som det donerte kjøretøyet. Du donerer en brukt bil i dårlig stand til en lokal videregående skole for bruk av studenter som studerer bilreparasjon. En brukt bilguide viser forhandlerens salgsverdi for denne typen bil i dårlig stand er 1.600. Imidlertid viser veilederen prisen for en privat festsalg av bilen er bare 750. FMV på bilen anses å være ikke mer enn 750. Båter. Bortsett fra billige småbåter, bør verdsettelsen av båtene være basert på en vurdering av en maritim landmåler fordi den fysiske tilstanden er så kritisk for verdien. Mer informasjon. Fradraget for en donert bil, båt eller fly er generelt begrenset til brutto fortjeneste fra salg av kvalifisert organisasjon. Denne regelen gjelder hvis påstandsverdien av det donerte kjøretøyet er over 500. I enkelte tilfeller kan du trekke fra kjøretøyene FMV. For detaljer, se publikasjon 526. Beløpet for fradrag for en donasjon av gjenværende interesse i fast eiendom er FMV av restbeløpet på innskuddstidspunktet. For å fastslå denne verdien må du vite FMV av eiendommen på datoen for bidraget. Multipliser denne verdien med riktig faktor. Publikasjoner 1457 og 1458 inneholder disse faktorene. Du må foreta en justering for avskrivninger eller uttømming ved hjelp av faktorene som vises i publikasjon 1459, aktuarmessige verdier (bokgimel). Du kan bruke faktorene for måneden du har innbetalt eller for de to månedene som foregår før den måneden. Se den tidligere diskusjonen om livrenter, interesser for livet eller årsbetingelser, påminnelser og reverseringer. Du kan laste ned publikasjon 1459 fra irs. gov. For dette formål betyr begrepet 8220 avskrivbar eiendom 8221 enhver eiendom som er gjenstand for slitasje eller forældelse, selv om den ikke brukes i en handel eller virksomhet eller for inntektsutvikling. Dersom restbeløpet inkluderer både avskrivbar og ikkeverdig eiendom, for eksempel et hus og land, må FMV fordeles mellom hver type eiendom på tidspunktet for bidraget. Denne regelen gjelder også for en gave med en gjenværende interesse som inkluderer eiendom som er delvis tømmelig og del ikke uttømmelig. Ta hensyn til avskrivninger eller uttømming bare for eiendommen som er utsatt for avskrivning eller uttømming. For mer informasjon, se avsnitt 1.170A-12 i inntektsskatteforskriften. Udelatt del av hele interessen Et bidrag av en uendret del av hele din interesse for eiendom må bestå av en del av hver vesentlig interesse eller rett du eier i eiendommen. Det må strekke seg over hele perioden av interesse for eiendommen. For eksempel har du rett til inntekt fra visse eiendommer for livet ditt (livsbolig), og du bidrar 20 av livsboligen til en kvalifisert organisasjon. Du kan kreve et fradrag for bidraget hvis du ikke har noen annen interesse i eiendommen. For å finne verdien av et bidrag som involverer en delvis interesse, se publikasjon 1457. Hvis den eneste interessen du eier i fast eiendom er en restandel og du overfører en del av denne interessen til en kvalifisert organisasjon, se den forrige diskusjonen om verdsettelse av en rest interesse for fast eiendom. Kvalifisert bevaringsbidrag Et kvalifisert bevaringsbidrag er et bidrag av kvalifisert eiendomsinteresse til en kvalifisert organisasjon som kun skal brukes til bevaringsformål. Kvalifisert organisasjon. For kvalifisert bevaringsbidrag er en kvalifisert organisasjon: En statlig enhet, En offentlig støttet veldedighetsorganisasjon, religiøs, vitenskapelig, litterær, pedagogisk, etc. organisasjon, eller En organisasjon som kontrolleres av og drives for den endelige fordel av, en statlig enhet eller en offentlig støttet veldedighet. Organisasjonen må også ha en forpliktelse til å beskytte bevaringsformålet med donasjonen og må ha ressurser for å håndheve restriksjonene. Bevaringsformål. Ditt bidrag må kun gjøres for et av følgende bevaringsformål. Bevare landområder for friluftsliv av, eller for utdanning av, allmennheten. Protecting a relatively natural habitat of fish, wildlife, or plants, or a similar ecosystem. Preserving open space, including farmland and forest land, if it yields a significant public benefit. It must be either for the scenic enjoyment of the general public or under a clearly defined federal, state, or local governmental conservation policy. Preserving a historically important land area or a certified historic structure. There must be some visual public access to the property. Factors used in determining the type and amount of public access required include the historical significance of the property, the remoteness or accessibility of the site, and the extent to which intrusions on the privacy of individuals living on the property would be unreasonable. Building in registered historic district. A contribution after July 25, 2006, of a qualified real property interest that is an easement or other restriction on the exterior of a building in a registered historic district is deductible only if it meets all of the following three conditions. The restriction must preserve the entire exterior of the building and must prohibit any change to the exterior of the building that is inconsistent with its historical character. You and the organization receiving the contribution must enter into a written agreement certifying, that the organization is a qualified organization and that it has the resources and commitment to maintain the property as donated. If you make the contribution in a tax year beginning after August 17, 2006, you must include with your return: A qualified appraisal, Photographs of the buildings entire exterior, and A description of all restrictions on development of the building, such as zoning laws and restrictive covenants. If you make this type of contribution after February 12, 2007, and claim a deduction of more than 10,000, your deduction will not be allowed unless you pay a 500 filing fee. See Form 8283-V, Payment Voucher for Filing Fee Under Section 170(f)(13), and its instructions. Qualified real property interest. This is any of the following interests in real property. Your entire interest in real estate other than a mineral interest (subsurface oil, gas, or other minerals, and the right of access to these minerals). A remainder interest. A restriction (granted in perpetuity) on the use that may be made of the real property. Valuation. A qualified real property interest described in (1) should be valued in a manner that is consistent with the type of interest transferred. If you transferred all the interest in the property, the FMV of the property is the amount of the contribution. If you do not transfer the mineral interest, the FMV of the surface rights in the property is the amount of the contribution. If you owned only a remainder interest or an income interest (life estate), see Undivided Part of Your Entire Interest, earlier. If you owned the entire property but transferred only a remainder interest (item (2)), see Remainder Interest in Real Property, earlier. In determining the value of restrictions, you should take into account the selling price in arms-length transactions of other properties that have comparable restrictions. If there are no comparable sales, the restrictions are valued indirectly as the difference between the FMVs of the property involved before and after the grant of the restriction. The FMV of the property before contribution of the restriction should take into account not only current use but the likelihood that the property, without the restriction, would be developed. You should also consider any zoning, conservation, or historical preservation laws that would restrict development. Granting an easement may increase, rather than reduce, the value of property, and in such a situation no deduction would be allowed. Eksempel. You own 10 acres of farmland. Similar land in the area has an FMV of 2,000 an acre. However, land in the general area that is restricted solely to farm use has an FMV of 1,500 an acre. Your county wants to preserve open space and prevent further development in your area. You grant to the county an enforceable open space easement in perpetuity on 8 of the 10 acres, restricting its use to farmland. The value of this easement is 4,000, determined as follows: FMV of the property before granting easement: Appraisals are not necessary for items of property for which you claim a deduction of 5,000 or less. (There is one exception, described next, for certain clothing and household items.) However, you generally will need an appraisal for donated property for which you claim a deduction of more than 5,000. There are exceptions. See Deductions of More Than 5,000, later. The weight given an appraisal depends on the completeness of the report, the qualifications of the appraiser, and the appraisers demonstrated knowledge of the donated property. An appraisal must give all the facts on which to base an intelligent judgment of the value of the property. The appraisal will not be given much weight if: All the factors that apply are not considered, The opinion is not supported with facts, such as purchase price and comparable sales, or The opinion is not consistent with known facts. The appraisers opinion is never more valid than the facts on which it is based without these facts it is simply a guess. The opinion of a person claiming to be an expert is not binding on the Internal Revenue Service. All facts associated with the donation must be considered. Deduction over 500 for certain clothing or household items. You must include with your return a qualified appraisal of any single item of clothing or any household item that is not in good used condition or better, that you donated after August 17, 2006, and for which you deduct more than 500. See Household Goods and Used Clothing . earlier. Cost of appraisals. You may not take a charitable contribution deduction for fees you pay for appraisals of your donated property. However, these fees may qualify as a miscellaneous deduction, subject to the 2 limit, on Schedule A (Form 1040) if paid to determine the amount allowable as a charitable contribution. Deductions of More Than 5,000 Generally, if the claimed deduction for an item or group of similar items of donated property is more than 5,000, you must get a qualified appraisal made by a qualified appraiser, and you must attach Section B of Form 8283 to your tax return. There are exceptions, discussed later. You should keep the appraisers report with your written records. Records are discussed in Publication 526. The phrase 8220 similar items 8221 means property of the same generic category or type (whether or not donated to the same donee), such as stamp collections, coin collections, lithographs, paintings, photographs, books, nonpublicly traded stock, nonpublicly traded securities other than nonpublicly traded stock, land, buildings, clothing, jewelry, furniture, electronic equipment, household appliances, toys, everyday kitchenware, china, crystal, or silver. For example, if you give books to three schools and you deduct 2,000, 2,500, and 900, respectively, your claimed deduction is more than 5,000 for these books. You must get a qualified appraisal of the books and for each school you must attach a fully completed Form 8283, Section B, to your tax return. Exceptions. You do not need an appraisal if the property is: Nonpublicly traded stock of 10,000 or less, A vehicle (including a car, boat, or airplane) for which your deduction is limited to the gross proceeds from its sale, Qualified intellectual property, such as a patent, Certain publicly traded securities described next, Inventory and other property donated by a corporation that are 8220 qualified contributions 8221 for the care of the ill, the needy, or infants, within the meaning of section 170(e)(3)(A) of the Internal Revenue Code, or Stock in trade, inventory, or property held primarily for sale to customers in the ordinary course of your trade or business. Although an appraisal is not required for the types of property just listed, you must provide certain information about a donation of any of these types of property on Form 8283. Publicly traded securities. Even if your claimed deduction is more than 5,000, neither a qualified appraisal nor Section B of Form 8283 is required for publicly traded securities that are: Listed on a stock exchange in which quotations are published on a daily basis, Regularly traded in a national or regional over-the-counter market for which published quotations are available, or Shares of an open-end investment company (mutual fund) for which quotations are published on a daily basis in a newspaper of general circulation throughout the United States. Publicly traded securities that meet these requirements must be reported on Form 8283, Section A. A qualified appraisal is not required, but Form 8283, Section B, Parts I and IV, must be completed, for an issue of a security that does not meet the requirements just listed but does meet these requirements: The issue is regularly traded during the computation period (defined later) in a market for which there is an 8220 interdealer quotation system 8221 (defined later), The issuer or agent computes the 8220 average trading price 8221 (defined later) for the same issue for the computation period, The average trading price and total volume of the issue during the computation period are published in a newspaper of general circulation throughout the United States, not later than the last day of the month following the end of the calendar quarter in which the computation period ends, The issuer or agent keeps books and records that list for each transaction during the computation period the d ate of settlement of the transaction, the name and address of the broker or dealer making the market in which the transaction occurred, and the trading price and volume, and The issuer or agent permits the Internal Revenue Service to review the books and records described in item (4) with respect to transactions during the computation period upon receiving reasonable notice. An interdealer quotation system is any system of general circulation to brokers and dealers that regularly disseminates quotations of obligations by two or more identified brokers or dealers who are not related to either the issuer or agent who computes the average trading price of the security. A quotation sheet prepared and distributed by a broker or dealer in the regular course of business and containing only quotations of that broker or dealer is not an interdealer quotation system. The average trading price is the average price of all transactions (weighted by volume), other than original issue or redemption transactions, conducted through a United States office of a broker or dealer who maintains a market in the issue of the security during the computation period. Bid and asked quotations are not taken into account. The computation period is weekly during October through December and monthly during January through September. The weekly computation periods during October through December begin with the first Monday in October and end with the first Sunday following the last Monday in December. Nonpublicly traded stock. If you contribute nonpublicly traded stock, for which you claim a deduction of 10,000 or less, a qualified appraisal is not required. However, you must attach Form 8283 to your tax return, with Section B, Parts I and IV, completed. Deductions of More Than 500,000 If you claim a deduction of more than 500,000 for a donation of property, you must attach a qualified appraisal of the property to your return. This does not apply to contributions of cash, inventory, publicly traded stock, or intellectual property. If you do not attach the appraisal, you cannot deduct your contribution, unless your failure to attach the appraisal is due to reasonable cause and not to willful neglect. Qualified Appraisal Generally, if the claimed deduction for an item or group of similar items of donated property is more than 5,000, you must get a qualified appraisal made by a qualified appraiser. You must also complete Form 8283, Section B, and attach it to your tax return. See Deductions of More Than 5,000, earlier. A qualified appraisal is an appraisal document that: Is made, signed, and dated by a qualified appraiser (defined later) in accordance with generally accepted appraisal standards, Meets the relevant requirements of Regulations section 1.170A-13(c)(3) and Notice 2006-96, 2006-46 I. R.B. 902 (available at irs. govirb2006-46IRBar13.html ), Relates to an appraisal made not earlier than 60 days before the date of contribution of the appraised property, Does not involve a prohibited appraisal fee, and Includes certain information (covered later). You must receive the qualified appraisal before the due date, including extensions, of the return on which a charitable contribution deduction is first claimed for the donated property. If the deduction is first claimed on an amended return, the qualified appraisal must be received before the date on which the amended return is filed. Form 8283, Section B, must be attached to your tax return. Generally, you do not need to attach the qualified appraisal itself, but you should keep a copy as long as it may be relevant under the tax law. There are four exceptions. If you claim a deduction of 20,000 or more for donations of art, you must attach a complete copy of the appraisal. See Paintings, Antiques, and Other Objects of Art, earlier. If you claim a deduction of more than 500,000 for a donation of property, you must attach the appraisal. See Deductions of More Than 500,000, earlier. If you claim a deduction of more than 500 for an article of clothing, or a household item, that is not in good used condition or better, that you donated after August 17, 2006, you must attach the appraisal. See Deduction over 500 for certain clothing or household items . earlier. If you claim a deduction in a tax year beginning after August 17, 2006, for an easement or other restriction on the exterior of a building in a historic district, you must attach the appraisal. See Building in registered historic district . earlier. Prohibited appraisal fee. Generally, no part of the fee arrangement for a qualified appraisal can be based on a percentage of the appraised value of the property. If a fee arrangement is based on what is allowed as a deduction, after Internal Revenue Service examination or otherwise, it is treated as a fee based on a percentage of appraised value. However, appraisals are not disqualified when an otherwise prohibited fee is paid to a generally recognized association that regulates appraisers if: The association is not organized for profit and no part of its net earnings benefits any private shareholder or individual, The appraiser does not receive any compensation from the association or any other persons for making the appraisal, and The fee arrangement is not based in whole or in part on the amount of the appraised value that is allowed as a deduction after an Internal Revenue Service examination or otherwise. Information included in qualified appraisal. A qualified appraisal must include the following information: A description of the property in sufficient detail for a person who is not generally familiar with the type of property to determine that the property appraised is the property that was (or will be) contributed, The physical condition of any tangible property, The date (or expected date) of contribution, The terms of any agreement or understanding entered into (or expected to be entered into) by or on behalf of the donor that relates to the use, sale, or other disposition of the donated property, including, for example, the terms of any agreement or understanding that: Temporarily or permanently restricts a donees right to use or dispose of the donated property, Earmarks donated property for a particular use, or Reserves to, or confers upon, anyone (other than a donee organization or an organization participating with a donee organization in cooperative fundraising) any right to the income from the donated property or to the possession of the property, including the right to vote donated securities, to acquire the property by purchase or otherwise, or to designate the person having the income, possession, or right to acquire the property, The name, address, and taxpayer identification number of the qualified appraiser and, if the appraiser is a partner, an employee, or an independent contractor engaged by a person other than the donor, the name, address, and taxpayer identification number of the partnership or the person who employs or engages the appraiser, The qualifications of the qualified appraiser who signs the appraisal, including the appraisers background, experience, education, and any membership in professional appraisal associations, A statement that the appraisal was prepared for income tax purposes, The date (or dates) on which the property was valued, The appraised FMV on the date (or expected date) of contribution, The method of valuation used to determine FMV, such as the income approach, the comparable sales or market data approach, or the replacement cost less depreciation approach, and The specific basis for the valuation, such as any specific comparable sales transaction. Art objects. The following are examples of information that should be included in a description of donated property. These examples are for art objects. A similar detailed breakdown should be given for other property. Appraisals of art objects8212paintings in particular8212should include all of the following. A complete description of the object, indicating the: A history of the item, including proof of authenticity. A professional quality image of the object. The facts on which the appraisal was based, such as: Sales or analyses of similar works by the artist, particularly on or around the valuation date. Quoted prices in dealers catalogs of the artists works or works of other artists of comparable stature. A record of any exhibitions at which the specific art object had been displayed. The economic state of the art market at the time of valuation, particularly with respect to the specific property. The standing of the artist in his profession and in the particular school or time period. Number of qualified appraisals. A separate qualified appraisal is required for each item of property that is not included in a group of similar items of property. You need only one qualified appraisal for a group of similar items of property contributed in the same tax year, but you may get separate appraisals for each item. A qualified appraisal for a group of similar items must provide all of the required information for each item of similar property. The appraiser, however, may provide a group description for selected items the total value of which is not more than 100. Qualified appraiser. A qualified appraiser is an individual who meets all the following requirements. The individual either: Has earned an appraisal designation from a recognized professional appraiser organization for demonstrated competency in valuing the type of property being appraised, or Has met certain minimum education and experience requirements. For real property, the appraiser must be licensed or certified for the type of property being appraised in the state in which the property is located. For property other than real property, the appraiser must have successfully completed college or professional-level coursework relevant to the property being valued, must have at least 2 years of experience in the trade or business of buying, selling, or valuing the type of property being valued, and must fully describe in the appraisal his or her qualifying education and experience. The individual regularly prepares appraisals for which he or she is paid. The individual demonstrates verifiable education and experience in valuing the type of property being appraised. To do this, the appraiser can make a declaration in the appraisal that, because of his or her background, experience, education, and membership in professional associations, he or she is qualified to make appraisals of the type of property being valued. The individual has not been prohibited from practicing before the IRS under section 330(c) of title 31 of the United States Code at any time during the 3-year period ending on the date of the appraisal. The individual is not an excluded individual. In addition, the appraiser must complete Form 8283, Section B, Part III. More than one appraiser may appraise the property, provided that each complies with the requirements, including signing the qualified appraisal and Form 8283, Section B, Part III. Excluded individuals. The following persons cannot be qualified appraisers with respect to particular property. The donor of the property, or the taxpayer who claims the deduction. The donee of the property. A party to the transaction in which the donor acquired the property being appraised, unless the property is donated within 2 months of the date of acquisition and its appraised value is not more than its acquisition price. This applies to the person who sold, exchanged, or gave the property to the donor, or any person who acted as an agent for the transferor or donor in the transaction. Any person employed by any of the above persons. For example, if the donor acquired a painting from an art dealer, neither the dealer nor persons employed by the dealer can be qualified appraisers for that painting. Any person related under section 267(b) of the Internal Revenue Code to any of the above persons or married to a person related under section 267(b) to any of the above persons. An appraiser who appraises regularly for a person in (1), (2), or (3), and who does not perform a majority of his or her appraisals made during his or her tax year for other persons. In addition, a person is not a qualified appraiser for a particular donation if the donor had knowledge of facts that would cause a reasonable person to expect the appraiser to falsely overstate the value of the donated property. For example, if the donor and the appraiser make an agreement concerning the amount at which the property will be valued, and the donor knows that amount is more than the FMV of the property, the appraiser is not a qualified appraiser for the donation. Appraiser penalties. An appraiser who prepares an incorrect appraisal may have to pay a penalty if: The appraiser knows or should have known the appraisal would be used in connection with a return or claim for refund, and The appraisal results in the 20 or 40 penalty for a valuation misstatement described later under Penalty . The penalty imposed on the appraiser is the smaller of: 10 of the underpayment due to the misstatement, or 125 of the gross income received for the appraisal. In addition, any appraiser who falsely or fraudulently overstates the value of property described in a qualified appraisal of a Form 8283 that the appraiser has signed may be subject to a civil penalty for aiding and abetting as understatement of tax liability, and may have his or her appraisal disregarded. Generally, if the claimed deduction for an item of donated property is more than 5,000, you must attach Form 8283 to your tax return and complete Section B. If you do not attach Form 8283 to your return and complete Section B, the deduction will not be allowed unless your failure was due to reasonable cause, and not willful neglect, or was due to a good faith omission. If the IRS requests that you submit the form because you did not attach it to your return, you must comply within 90 days of the request or the deduction will be disallowed. You must attach a separate Form 8283 for each item of contributed property that is not part of a group of similar items. If you contribute similar items of property to the same donee organization, you need attach only one Form 8283 for those items. If you contribute similar items of property to more than one donee organization, you must attach a separate form for each donee. Internal Revenue Service Review of Appraisals In reviewing an income tax return, the Service may accept the claimed value of the donated property, based on information or appraisals sent with the return, or may make its own determination of FMV. In either case, the Service may: Contact the taxpayer to get more information, Refer the valuation problem to a Service appraiser or valuation specialist, Refer the issue to the Commissioners Art Advisory Panel (a group of dealers and museum directors who review and recommend acceptance or adjustment of taxpayers claimed values for major paintings, sculptures, decorative arts, and antiques), or Contract with an independent dealer, scholar, or appraiser to appraise the property when the objects require appraisers of highly specialized experience and knowledge. Responsibility of the Service. The Service is responsible for reviewing appraisals, but it is not responsible for making them. Supporting the FMV listed on your return is your responsibility. The Service does not accept appraisals without question. Nor does the Service recognize any particular appraiser or organization of appraisers. Timing of Service action. The Service generally does not approve valuations or appraisals before the actual filing of the tax return to which the appraisal applies. In addition, the Service generally does not issue advance rulings approving or disapproving such appraisals. Exception. For a request submitted as described earlier under Art valued at 50,000 or more, the Service will issue a Statement of Value that can be relied on by the donor of the item of art. You can get help with unresolved tax issues, order free publications and forms, ask tax questions, and get information from the IRS in several ways. By selecting the method that is best for you, you will have quick and easy access to tax help. Contacting your Taxpayer Advocate. The Taxpayer Advocate Service is an independent organization within the IRS whose employees assist taxpayers who are experiencing economic harm, who are seeking help in resolving tax problems that have not been resolved through normal channels, or who believe that an IRS system or procedure is not working as it should. You can contact the Taxpayer Advocate Service by calling toll-free 1-877-777-4778 or TTYTDD 1-800-829-4059 to see if you are eligible for assistance. You can also call or write to your local taxpayer advocate, whose phone number and address are listed in your local telephone directory and in Publication 1546, The Taxpayer Advocate Service of the IRS - How To Get Help With Unresolved Tax Problems. You can file Form 911, Application for Taxpayer Assistance Order, or ask an IRS employee to complete it on your behalf. For more information, go to irs. govadvocate. Low income tax clinics (LITCs). LITCs are independent organizations that provide low income taxpayers with representation in federal tax controversies with the IRS for free or for a nominal charge. The clinics also provide tax education and outreach for taxpayers with limited English proficiency or who speak English as a second language. Publication 4134, Low Income Taxpayer Clinic List, provides information on clinics in your area. It is available at irs. gov or at your local IRS office. Free tax services. To find out what services are available, get Publication 910, IRS Guide to Free Tax Services. It contains a list of free tax publications and describes other free tax information services, including tax education and assistance programs and a list of TeleTax topics. Internet. You can access the IRS website at irs. gov 24 hours a day, 7 days a week to: E-file your return. Find out about commercial tax preparation and e-file services available free to eligible taxpayers. Check the status of your 2006 refund. Click on Wheres My Refund . Wait at least 6 weeks from the date you filed your return (3 weeks if you filed electronically). Have your 2006 tax return available because you will need to know your social security number, your filing status, and the exact whole dollar amount of your refund. Download forms, instructions, and publications. Order IRS products online. Research your tax questions online. Search publications online by topic or keyword. View Internal Revenue Bulletins (IRBs) published in the last few years. Figure your withholding allowances using our withholding calculator. Sign up to receive local and national tax news by email. Get information on starting and operating a small business. Phone. Many services are available by phone. Ordering forms, instructions, and publications. Call 1-800-829-3676 to order current-year forms, instructions, and publications, and prior-year forms and instructions. You should receive your order within 10 days. Asking tax questions. Call the IRS with your tax questions at 1-800-829-1040. Solving problems. You can get face-to-face help solving tax problems every business day in IRS Taxpayer Assistance Centers. An employee can explain IRS letters, request adjustments to your account, or help you set up a payment plan. Call your local Taxpayer Assistance Center for an appointment. To find the number, go to irs. govlocalcontacts or look in the phone book under United States Government, Internal Revenue Service . TTYTDD equipment. If you have access to TTYTDD equipment, call 1-800-829-4059 to ask tax questions or to order forms and publications. TeleTax topics. Call 1-800-829-4477 to listen to pre-recorded messages covering various tax topics. Refund information. To check the status of your 2006 refund, call 1-800-829-4477 and press 1 for automated refund information or call 1-800-829-1954. Be sure to wait at least 6 weeks from the date you filed your return (3 weeks if you filed electronically). Have your 2006 tax return available because you will need to know your social security number, your filing status, and the exact whole dollar amount of your refund. Evaluating the quality of our telephone services. To ensure IRS representatives give accurate, courteous, and professional answers, we use several methods to evaluate the quality of our telephone services. One method is for a second IRS representative to listen in on or record random telephone calls. Another is to ask some callers to complete a short survey at the end of the call. Walk-in. Many products and services are available on a walk-in basis. Products. You can walk in to many post offices, libraries, and IRS offices to pick up certain forms, instructions, and publications. Some IRS offices, libraries, grocery stores, copy centers, city and county government offices, credit unions, and office supply stores have a collection of products available to print from a CD or photocopy from reproducible proofs. Also, some IRS offices and libraries have the Internal Revenue Code, regulations, Internal Revenue Bulletins, and Cumulative Bulletins available for research purposes. Services. You can walk in to your local Taxpayer Assistance Center every business day for personal, face-to-face tax help. An employee can explain IRS letters, request adjustments to your tax account, or help you set up a payment plan. If you need to resolve a tax problem, have questions about how the tax law applies to your individual tax return, or youre more comfortable talking with someone in person, visit your local Taxpayer Assistance Center where you can spread out your records and talk with an IRS representative face-to-face. No appointment is necessary, but if you prefer, you can call your local Center and leave a message requesting an appointment to resolve a tax account issue. A representative will call you back within 2 business days to schedule an in-person appointment at your convenience. To find the number, go to irs. govlocalcontacts or look in the phone book under United States Government, Internal Revenue Service . Mail. You can send your order for forms, instructions, and publications to the address below. You should receive a response within 10 business days after your request is received. National Distribution Center P. O. Box 8903 Bloomington, IL 61702-8903 CD for tax products. You can order Publication 1796, IRS Tax Products CD, and obtain: A CD that is released twice so you have the latest products. The first release ships in January and the final release ships in March. Current-year forms, instructions, and publications. Prior-year forms, instructions, and publications. Bonus: Historical Tax Products DVD - Ships with the final release. Tax Map: an electronic research tool and finding aid. Tax law frequently asked questions. Tax Topics from the IRS telephone response system. Fill-in, print, and save features for most tax forms. Internal Revenue Bulletins. Toll-free and email technical support. Buy the CD from National Technical Information Service (NTIS) at irs. govcdorders for 25 (no handling fee) or call 1-877-CDFORMS (1-877-233-6767) toll free to buy the CD for 25 (plus a 5 handling fee). Price is subject to change. CD for small businesses. Publication 3207, The Small Business Resource Guide CD for 2006, is a must for every small business owner or any taxpayer about to start a business. This years CD includes: Helpful information, such as how to prepare a business plan, find financing for your business, and much more. All the business tax forms, instructions, and publications needed to successfully manage a business. Tax law changes for 2006. Tax Map: an electronic research tool and finding aid. Web links to various government agencies, business associations, and IRS organizations. 8220 Rate the Product 8221 survey8212your opportunity to suggest changes for future editions. A site map of the CD to help you navigate the pages of the CD with ease. An interactive 8220 Teens in Biz 8221 module that gives practical tips for teens about starting their own business, creating a business plan, and filing taxes. An updated version of this CD is available each year in early April. You can get a free copy by calling 1-800-829-3676 or by visiting irs. govsmallbiz. How to Value Stock for an Estate John FoxxStockbyteGetty Images More Articles When someone dies, the stocks they owned become property of the estate unless they were placed in a trust. If an estate is opened, the executor, or appointed administrator, of the will must provide an accurate accounting of the date-of-death value for each stock to the court. Stocks placed in a trust must also be valued at the decedent8217s date of death so the trustee can provide the beneficiaries with an accounting. Go through the decedents documents and locate the name and phone number of the decedents broker. Contact the broker, informing him of the decedents death, and request a list identifying what stocks the decedent owned, along with their individual date-of-death values. Most brokerage firms will need a copy of the death certificate and the Letters of Administration verifying that you are the estates executor before releasing the information. If the securities were held in a trust, you will need to send a copy of the trust document showing that you are the named trustee. Look for any paper stock certificates the decedent might have kept at home. Review the decedents federal income tax return to see if company dividends were reported on Schedule B. Find out if the decedent had a safe deposit box and, if so, who else is authorized to open the box. If no one else is listed, you might need a court order granting permission to open the safe deposit box. A bank representative will remove the contents from the safe deposit box and prepare an inventory on the spot. Inform the broker of these newly-discovered stocks and request date-of-death values for them. Create a master list identifying the name of each stock and its date-of-death value. If a security was illiquid or if the decedent owned fractional shares, you will have to find the date-of-death values. Go to an online financial data provider such as Yahoo Finance and use the historical price feature to find the date-of-death value. Alternatively, you can go to the company website and look up the stocks historical price there. For valuation purposes, the last price the stock traded at during the regular trading session that day is the date-of death valuation. Items you will need Copy of decedent8217s will or trust documents Decedent8217s death certificate Nasdaq provides historical prices for stocks listed on its exchange. Keep all paper stock certificates in a safe place. You will have to mail them to the broker so the stocks can be electronically placed into the estate or trust brokerage account before they can be sold. er en A-klassifisert BBB-logo BBB (Better Business Bureau) Copyright kopi Zacks Investment Research Midt i alt vi gjør er et sterkt engasjement for uavhengig forskning og deling av lønnsomme funn med investorer. Dette engasjementet til å gi investorer en handelsfordel førte til etableringen av vårt velprøvde Zacks Rank aksjeklassesystem. Siden 1986 har den nesten tredoblet SampP 500 med en gjennomsnittlig gevinst på 26 per år. Disse avkastningene dekker en periode fra 1986-2011 og ble undersøkt og attestert av Baker Tilly, et uavhengig regnskapsfirma. Besøk ytelse for informasjon om resultatene som vises ovenfor. NYSE - og AMEX-data er forsinket i minst 20 minutter. NASDAQ data is at least 15 minutes delayed. What happens to Non-Qualified Stock Options when the holder dies June 16, 2000 Question 1 Subject: Non Qualified Stock Options Date: Thu, 10 Feb 2000 From: John and Roz I am executor of a small estate that has non qualified employee stock options. No income was recognized or tax paid when the options were granted. The options are for a company that is publicly traded. The options have a grant price of X and the market value of the stock at the date of death was Y. The stock price is now Z. What is the amount of income that the estate reflects on the K-18217s to pass through to the beneficiaries if the stock options were exercised and sold today Is any ordinary income recorded when exercised as would have been the case if the employee were alive andor will any gain be recognized when it is sold Question 2 Date: Wed, 17 May 2000 From: Kathy A descedent left unexercised non-qualified stock options to his heirs. For Federal Estate Tax purposes will his options be priced the day of death When the stock is distributed to his heirs what will be the basis for the stock Regards, Kathy McGarity Date: Mon, 12 June 2000 Hello John, Roz and Kathy, Of course, if the option is cancelled at death, it is not reported on Form 706 and there is no income tax issue. Assuming the option is not cancelled at death, a non-qualified option keeps its character after death. In the past, tax return preparers valued the options to report them on Form 706, the Federal Estate Tax Return, at the excess of the fair market value of the securities over the option price. Denne tilnærmingen var basert på Rev Rul 196, 1953-2 CB 178. Treasury-forskriftene indikerer at det er et annet aspekt av alternativet som skal verdsettes, kalt alternativrettighetene. (Regulations Section 1.83-7(b)(3).) The option privilege represents the value of being able to participate in the future appreciation of the securities without having cash invested. The IRS issued new guidelines for valuing compensatory stock options in Revenue Procedure 98-34. Under inntektsprosedyren kan skattebetalere bruke en generelt anerkjent alternativprismodell, for eksempel Black-Scholes-modellen eller en akseptert versjon av binomialmodellen, når verdsettelse av kompenserende aksjeopsjoner for gave, eiendom eller generasjon av overføringsskatt. Alternatively, you may find that hiring a business appraiser to value the options would result in a lower value, but this is an expensive alternative. You should probably seek professional help relating to this matter. (Consider having the estate tax return prepared by a CPA or an attorney.) The excess of the fair market value of a non-qualified stock option over the option price reported on an estate tax return is income with respect of a decedent, which means part of the estate tax may be deducted on the income tax return of the estate, trust or beneficiary when the option is exercised. When the estate or beneficiary exercises the option, ordinary income is reported for the excess of the fair market value of the stock received over the option price (Regulations Section 1.83-1(d).) Since the value of a non-qualified stock option reported on the estate tax return is income with respect of a decedent, it has no tax basis. (Tax basis estate tax value income with respect of a decedent.) The tax basis of the stock received is the option price paid in cash plus the ordinary income reported. The holding period starts on the date of exercise. For mer informasjon om ikke-kvalifiserte aksjeopsjoner, be om vår gratis rapport, 8220Expendent skatt og finansiell planlegging for ikke-kvalifiserte aksjealternativer8221.

No comments:

Post a Comment